Väittämiä

«Vain eläkeläiset ajavat mopoautoilla»

TARUA - Mopoautot eivät ole nykypäivänä enää ainoastaan eläkeläisille. Valtaosa ajajista ovat työssäkäyviä ihmisiä tai opiskelijoita.

«Mopoautot eivät ole turvallisia, ne ovat vaarallisia»

TARUA - Vuonna 2009 oli 82,208 tieliikenneuhria (kuolemat + loukkaantuneet, luku ei sisällä jalankulkijoita) Ranskassa. Vain 311 heistä oli mopoauton käyttäjiä, mikä on 0.38%. Jakauma 3777 kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa on: autot 2160 (57%), moottoripyörät 888 (23%) ja mopot 299 (8%). Näin ollen vain 21 kuolemaa mopoautoissa, toisin sanoen 0.56%. AIXAM mopoautot ovat huippuluokan teknologiaa, takaavat ja säiylttävät kuljettajan ja matkustajien turvallisuuden sekä noudattavat tiukkoja vaatimuksia vaikka niitä ei vielä edes hallitusten osalta vaadita.

«Mopoautot ovat erittäin saastuttavia»

TARUA - Yhdessä KUBOTA dieselmoottoreiden avulla AIXAM tuottaa autoja erittäin alhaisella kulutuksella sekä kaikkein kontrolloiduimmilla CO2 päästöillä luokassaan. Todisteeksi, päästöt ovat vain 77.9g/km, mikä on 37% vähemmän kuin Euroopan Parlamentin asettama tavoite 125g/km.

Tammikuussa 2013, AIXAM julkaisi 100% sähköautovalikoiman tuotenimellä eAIXAM, mikä ei tuota päästöjä ollenkaan.

«Mopoauto on ratkaisu ajokortittomalle»

TARUA - Mopoauto vaatii Suomessa aina vähintään M-luokan ajo-oikeuden.

«Sähköauto ei ole riittävä päivittäisille matkoille»

TARUA - Keskimäärin Ranskalainen ihminen matkustaa 25.2 km päivässä ja keskinopeus on 30km/h. eAIXAM sähköautovalikoima takaa vähintään 75km liikkumasäteen, ja uudelleenlatausaikakaan ei ole enempää kuin kolme ja puolituntia. Näin ollen ne on suunniteltu vastaamaan päivittäisiä liikkumistarpeita kaupungissa ja maaseudulla. Voidaankin sanoa, että eAIXAM on tulevaisuuden valikoima.

«Mopoautot ovat meluisia»

TARUA - AIXAM on nyt kehittänyt tehokkaat akustiikkaratkaisut vähentäen moottorinääniä 7 desibeliä.

Hyödyt ovat hiljaisempi ilmapiiri, vähäisempi tärinä ja akustisesti mukavampi kaupungeissa ja maaseuduilla.